

Norma EXPERT: 5.13.200
Norma STANDARD 2: 5.13.200
Norma PRO: 4.78

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
SklepKosztorysanta.pl
Właścicielem sklepu internetowego, działającego pod adresem:
www.SklepKosztorysanta.pl,
zwanego dalej Sklepem, jest firma:
TNT Systemy Informatyczne MAREK MISTARZ
ul. św. Andrzeja Boboli 24
15-649 Białystok
telefon: 730 812 212
adres e-mail: poczta@SklepKosztorysanta.pl
NIP: 542-128-76-97
Rachunek bankowy do wpłat:
mBank
wpisana do CEIDG, zwana dalej Sprzedawcą.
A. Postanowienia ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski na podstawie niniejszego regulaminu zwanego dalej Regulaminem. Nie prowadzi sprzedaży za granicę.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z klientem.
- Wszystkie ceny w Sklepie są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceną przyjmowaną w rozliczeniu i wiążącą obie strony umowy sprzedaży jest cena obowiązująca w chwili składania zamówienia na towar (moment potwierdzenia zamówienia i wysłania e-maila z zamówieniem do Sprzedawcy). To samo dotyczy charakterystyki towaru, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawów oraz terminu i sposobów dostawy.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach towarów znajdujących się w katalogu, wprowadzania nowych towarów lub usuwania towarów wycofanych ze sprzedaży oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian.
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Składając zamówienie Klient potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem i bez zastrzeżeń akceptuje wszystkie jego postanowienia. Odbywa się to poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Jest to warunek niezbędny do zawarcia umowy sprzedaży.
B. Składanie i realizacja zamówień
- Przedmiotem zamówienia mogą być wyłącznie towary wymienione w obowiązującym w chwili składania zamówienia katalogu internetowym.
- Zamówienia można składać poprzez strony internetowe Sklepu, za pomocą poczty elektronicznej wysyłając zamówienie na adres e-mail poczta@sklepkosztorysanta.pl oraz telefonicznie pod numerem telefonu 730 812 212.
- Bez względu na sposób złożenia zamówienia warunkiem jego realizacji jest podanie przez klienta danych pozwalających na weryfikację kupującego i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
- Zamówienia w Sklepie mogą składać wyłącznie osoby pełnoletnie. Osoba składająca zamówienie zwana jest w dalszej części Regulaminu Klientem.
- Zamówienia poprzez strony internetowe sklepu można składać z wykorzystaniem własnego konta w Sklepie lub bez jego zakładania.
- Zakładając konto Klient wyraża jednocześnie zgodę na otrzymywanie informacji technicznych dotyczących funkcjonowania tego konta na adres e-mail podany podczas rejestracji. Informacje takie nie są informacjami handlowymi w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204).
- Realizacja złożonego zamówienia z wykorzystaniem konta w Sklepie jest możliwa tylko wówczas, gdy konto zostało aktywowane. Aktywowanie konta następuje poprzez kliknięcie w łącze umieszczone w wiadomości e-mail potwierdzającej założenia konta. Aktywacja konta jest wykonywana tylko raz.
- W przypadku złożenia zamówienia z wykorzystaniem konta, które nie zostało aktywowane Sprzedawca skontaktuje się z Klientem telefonicznie w celu potwierdzenia zamówienia (na numer telefonu podany w zamówieniu). Po potwierdzeniu zamówienia przez Klienta Sprzedawca samodzielnie aktywuje konto.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji następuje w momencie:
- dla zamówień płatnych gotówką przy odbiorze - w momencie otrzymania zamówienia przez Sklep,
- dla zamówień płatnych w inny sposób lub składanych telefonicznie - w momencie przekazania środków do dyspozycji Sprzedawcy.
Po zrealizowaniu zamówienia, w momencie przekazania towaru dla przewoźnika, Klient otrzymuje informację o wysłaniu towaru. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Klient może wycofać zamówienie telefonicznie dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta na numer 730 812 212 przed wysłaniem towaru. W przypadku, gdy Klient chce zrezygnować z zakupu towaru po jego wysłaniu, stosowane są przepisy z rozdziału dotyczącego zwrotu towaru do Sprzedawcy. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sprzedawcy. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia). Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
C. Wysyłka towaru i formy płatności
- Na stronie opisu towaru w sklepie znajduje się informacja o dostępności tego towaru. Mogą to być następujące informacje:
- Dostępny - Towar jest dostępny w magazynie. Czas realizacji zamówienia wynosi do 2 dni roboczych od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Na zamówienie - Towar jest dostępny tylko na zamówienie. W tym przypadku o czasie realizacji zamówienia kupujący jest informowany po przyjęciu zamówienia do realizacji. W wyjątkowych wypadkach (np.: zaprzestanie produkcji) realizacja zamówienia może nie być możliwa.
- Czas realizacji zamówienia zależy od statusu dostępności towaru i wynosi do 2 dni roboczych od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji. Nie dotyczy to towarów sprowadzanych na zamówienie.
- Czas oczekiwania na przesyłkę to czas realizacji zamówienia oraz czas dostawy wynoszący zwykle 1 dzień roboczy w przypadku dostawy przesyłką kurierską lub od 2 do 7 dni w przypadku wysyłki za pomocą Poczty Polskiej.
- W przypadku zaginięcia przesyłki mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy kodeksu cywilnego i prawa przewozowego.
- Sklep realizuje wysyłki korzystając z usług Poczty Polskiej oraz za pomocą firmy kurierskiej.
- Przesyłka może być zrealizowana za pomocą Poczty Polskiej o ile waga paczki nie przekracza 5 kg i jej wartość nie jest większa niż 400,00 zł. W pozostałych wypadkach przesyłka może być zrealizowana jedynie za pomocą firmy kurierskiej.
- W przypadku wysyłki firmą kurierską, jeśli waga zamówionego towaru przekracza 30 kg, to towar dzielony jest na oddzielne paczki. W tej sytuacji kosz przesyłki liczony jest od każdej paczki oddzielnie.
- Koszty przesyłki są następujące:
- Poczta Polska: do 5 kg - 15,99 zł
- Firma kurierska: do 30 kg - 19,68 zł
-
Przy zamówieniach na kwotę brutto przekraczającą 400 zł dostawa jest bezpłatna.
- W Sklepie dopuszczalne są następujące formy płatności:
- Przedpłata na konto - płatność przelewem na konto bankowe Sklepu przed wysyłką towaru. Wpłaty należy dokonać na wskazany numer rachunku bankowego, który przekażemy Ci w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Przelew możesz zrealizować przez Internet, na poczcie lub w banku. Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie, rozpoczniemy realizację zamówienia.
- Płatność elektroniczna - wysyłka towaru następuje po potwierdzeniu poprawności transakcji. W naszym sklepie wykorzystujemy systemy płatności PayU, BLIK oraz przelewy natychmiastowe. Cały proces odbywa się szybko i bezpiecznie - wybierasz swój bank i dokonujesz opłaty. Po wyborze tego sposobu płatności możesz też zapłacić kartą kredytową.
- Płatność w ratach - wysyłka towaru następuje po otrzymaniu środków z instytucji finansującej zakup ratalny. W zakresie płatności ratalnych współpracujemy z firmą PayU, która oferuje system automatycznego składania wniosków kredytowych Raty PayU, do którego zostaniesz przekierowany po wyborze tego sposobu płatności.
- Sprzedawca realizuje zamówienia telefoniczne oraz zamówienia na towary, dla których status dostępności jest podany jako "Na zamówienie" tylko po otrzymaniu przedpłaty na konto.
- Przesyłki Pocztą Polską, w zależności od wagi i gabarytów, realizowane są jako listy polecone priorytetowe lub paczki priorytetowe.
D. Zwroty towarów
- Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), Klient będący Konsumentem (osobą fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty odebrania towaru i niezwłocznie - jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy - zwrócić zakupiony towar. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności obejmujące cenę towaru oraz koszty wysyłki towaru do odbiorcy.
- Jeżeli przy składaniu zamówienia Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (tj. kosztów przekraczających koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia).
- Klient płaci za odesłanie towaru do Sprzedawcy. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Formularz zawierający wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrocie towaru jest dostępny do pobrania na stronie internetowej Sklepu oraz wysyłany jest do Klienta pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Klienta.
- Wysyłając towar do Sprzedawcy należy zapewnić, aby nie nastąpiło jego uszkodzenie podczas transportu, gdyż wysyłka towaru w tym trybie następuje na ryzyko i koszt Klienta.
- Prawo do zwrotu towaru, o którym mowa w poprzednich punktach obowiązuje tylko w stosunku do towarów zakupywanych przez Klientów będących Konsumentami w rozumieniu ustawy, o której mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu.
E. Procedura reklamacyjna
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć sprzedawane towary bez wad.
- Sprzedawca udziela gwarancji na nośnik, na którym dostarczany jest program. W przypadku uszkodzenia nośnika podczas transportu należy w pierwszej kolejności skontaktować się ze Sprzedawcą wysyłając na adres poczta@sklepkosztorysanta.pl list zawierający:
- opis towaru (nazwa programu, wersja, itp.),
- numer faktury zakupu stanowiącej podstawę reklamacji,
- dane do kontaktu (imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon),
- opis nośnika, który uległ uszkodzeniu.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, to przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca po otrzymaniu reklamacji przekaże instrukcje w sprawie dalszego postępowania.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych od dnia ich otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- W przypadku uznania reklamacji nośnik zostanie wymieniony na nowy i ponownie dostarczony Klientowi na koszt Sprzedawcy.
- Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Informacje o sposobie dostępu do tego trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się na stronie UOKiK w zakładce dotyczącej rozstrzygania sporów konsumenckich.
F. Ochrona danych osobowych
- Klient, podając dane osobowe w formularzu rejestracyjnym lub podczas składania zamówienia, oświadcza, że są one zgodne z prawdą. W przypadku podania przy tworzeniu lub aktualizacji konta nieprawdziwych danych Sprzedawca zastrzega sobie prawo usunięcia konta, z którym są one związane.
- Warunki wykorzystywania danych osobowych przez Sklep reguluje Polityka prywatności, która jest integralną częścią niniejszego regulaminu.
G. Zmiany regulaminu
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Każde z postanowień niniejszego Regulaminu może zostać zmienione. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana klientom na adres e-mail przypisany do konta lub wskazany w zamówieniu na 14 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. Dodatkowo, w tym samym terminie, zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień, które obowiązywały w dniu składania zamówienia przez Klienta.
- W przypadku, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Po otrzymaniu takiego zawiadomienia Sprzedawca niezwłocznie usunie wszystkie złożone zamówienia Klienta oraz usunie jego konto ze Sklepu.
H. Inne postanowienia
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie klientowi wraz z przesyłką faktury VAT.
- Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.