Reklamacje i zwroty

Procedura reklamacyjna oraz warunki zwrotu towaru zostały opisane w punkcie D i C Regulaminu Sklepu. Ich brzmienie jest następujące:

D. Zwroty towarów

  1. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty odebrania towaru i niezwłocznie - jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy - zwrócić zakupiony towar. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  2. Nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności obejmujące cenę towaru oraz koszty wysyłki towaru do odbiorcy.
  3. Jeżeli przy składaniu zamówienia Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (tj. kosztów przekraczających koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia).
  4. Klient płaci za odesłanie towaru do Sprzedawcy. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  5. Formularz zawierający wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrocie towaru jest dostępny do pobrania na stronie internetowej Sklepu, wysyłany jest do Klienta pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Klienta, a także dołączany do przesyłki z zamówieniem wysyłanej do Klienta.
  6. Wysyłając towar do Sprzedawcy należy zapewnić, aby nie nastąpiło jego uszkodzenie podczas transportu, gdyż wysyłka towaru w tym trybie następuje na ryzyko i koszt Klienta.
  7. Prawo do zwrotu towaru, o którym mowa w poprzednich punktach obowiązuje tylko w stosunku do towarów zakupywanych przez Klientów będących Konsumentami w rozumieniu ustawy, o której mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu.

E. Procedura reklamacyjna

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć sprzedawane towary bez wad.
  2. Sprzedawca udziela gwarancji na nośnik, na którym dostarczany jest program. W przypadku uszkodzenia nośnika podczas transportu należy w pierwszej kolejności skontaktować się ze Sprzedawcą wysyłając na adres poczta@dlakosztorysanta.pl list zawierający:
    • opis towaru (nazwa programu, wersja, itp.),
    • numer faktury zakupu stanowiącej podstawę reklamacji,
    • dane do kontaktu (imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon),
    • opis nośnika, który uległ uszkodzeniu.
  3. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, to przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  4. Sprzedawca po otrzymaniu reklamacji przekaże instrukcje w sprawie dalszego postępowania.
  5. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych od dnia ich otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
  6. W przypadku uznania reklamacji nośnik zostanie wymieniony na nowy i ponownie dostarczony Klientowi na koszt Sprzedawcy.
  7. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Informacje o sposobie dostępu do tego trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się na stronie UOKiK w zakładce dotyczącej rozstrzygania sporów konsumenckich.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl